Uppdrag filmproduktion för Bavaria Bil – internkommunikation

Internkommunikation för Bavaria Bil

Vår senaste filmproduktion för Bavaria Bil.
Denna gång var det dags för internkommunikation där deras vd Johan Frisk berättar för medarbetarna hur Q4 hade gått.
För ett bolag som är utspritt från Stockholm till
Skellefteå är video ett ypperligt sätt att kommunicera på. Filmen läggs sedan ut i deras internkanal på Yammer.

Från filminspelning till färdigklippt film är det ca 24-48 timmar beroende på material och hur mycket som ska kommuniceras.

––

Varför video i internkommunikationen?

Video är ett mycket bra medium att använda i internkommunikation på grund av flera olika fördelar. Här är några exempel:

  • Video kan förbättra förståelsen och retentionen av information. Människor har en tendens att minnas saker bättre när de både hör och ser dem, och video kan göra det lättare att förstå och komma ihåg viktig information.
  • Video kan vara mer engagerande än textbaserad kommunikation. Många människor har en förmåga att bli mer involverade i en video än när de läser en text, vilket kan göra det lättare att fånga uppmärksamheten och behålla den.
  • Video kan vara ett bra verktyg för att förmedla känslor och tonläge. Det är lättare att förmedla viktig information genom att se en persons ansiktsuttryck och rörelser än genom att bara läsa en text.
  • Video kan vara en bra lösning för att kommunicera med personer på olika platser. Genom att använda video kan man enkelt hålla kontakt med personer som befinner sig på olika geografiska platser och ändå få en känsla av att man är på samma plats.

Bavaria är en av Europas största BMW återförsäljare. Vi på Streamrocket har jobbat med Bavaria sedan 2016, med alltifrån livesändningar, filmproduktioner, livechatt-lösningar till stillbildsfotografering. 

Rulla till toppen