streamrocket woman vr

Konsumenter mer benägna att köpa från företag som använder VR

Studie säger att konsumenter är mer benägna att köpa från företag och varumärken som använder Virtual Reality.

I en nyligen gjord undersökning bland 1 300 vuxna, fann en majoritet av konsumenterna – hela 71 procent av dem – att företag som använder sig av VR i sin digitala marknadsföring ses som nytänkande och moderna.

Men en ännu bättre insikt var att 53 procent av de tillfrågade sa att de skulle vara mer benägna att köpa från ett företag/varumärke som använder VR än från ett som inte gör det. VR är och kommer bli en stor affärsmöjlighet framöver.

[progress_bar title=’Mer benägna att köpa’ title_color=” title_tag=” percent=’53’ percent_color=” active_background_color=” active_border_color=” noactive_background_color=” height=”]

Även om VR inte är så utbrett ännu i Sverige så har globala varumärken och företag i en mängd olika branscher redan börjat använda detta i sin marknadsföring. I de flesta användningsområdena är konsumenterna väldigt positiva till detta, där tex resebranschen har närmare 75% och live events ligger på över 65%, enligt studien.

Har du även funderingar kring vad just ditt företag skulle kunna använda VR till? Vi kan hjälpa er med idé, koncept och produktion – både för film och foto.

Kontakta oss för frågor eller offert.

 

 

Källa: Greenlight VR, juni 2016

Rulla till toppen