Drömfonden med Peter Forsberg | StreamRocket
2638
post-template-default,single,single-post,postid-2638,single-format-standard,qode-listing-1.0.1,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
Uppdrag Drömfonden

Drömfonden med Peter Forsberg

Drömfonden tillsammans med ambassadören Peter ”Foppa” Forsberg. Nytt kul uppdrag för oss på StreamRocket som gjordes under förra veckan. Vi har gjort filmproduktionen för Facebook och Instagram Stories, när Foppa påminner om att man ska gå in och rösta på finalisterna.

Uppdragsgivare: ATG
Projekt: Drömfonden
Format: Filmer för Facebook och Instagram Stories
Datum: September 2017

 

Drömfonden logo

 

Gör nu som Foppa säger, in och rösta på finalisterna – så kan en av dessa få ytterligare 100 000 kr. Röstningen pågår fram till 26 september. Till drömfond.se och omröstningen här.

 

Peter Forsberg, som är Drömfondens ambassadör, ingår även i juryn som utser vilka drömprojekt som premieras samt är med vid utdelningsceremonin på Solvalla i Stockholm den 30 september.

 

Vad är Drömfonden?

Sedan starten för över 40 år sedan har ATG varit en positiv kraft som bidragit till hästnäringen, samhället och idrotten. På så sätt har man både skapat och uppfyllt drömmar. Drömmar om vinst, gemenskap och möjligheten att få utöva sin passion. ATGs vision är att skapa ett mer levande Sverige. Det är mer än vackra ord. Det är ett löfte. Ett löfte som ska uppfyllas med hjälp av ett engagerande spel som är seriöst, trovärdigt och inbjudande. ATG har idag ett brett engagemang och har i många år bidragit stort till olika delar inom hästnäringen genom Ridsportförbundet, Hästnäringens Nationella Stiftelse och ett antal övriga projekt. Även idrott & hälsa är i fokus genom sponsorskapen av Sveriges Olympiska Kommitté, Sveriges Paralympiska Kommitté och Parasport Sverige. Sedan 2015 är ATG även huvudsponsor till Svenska Hockeyligan (SHL). ATG har dock inte aktivt kommunicerat sitt samhällsengagemang. Det är dags att visa att ATG är en god kraft som både initierar och finansierar projekt för ett bättre samhälle. Därför lanseras nu ATGs Drömfond brett som plattform för alla ATGs engagemang och sponsorskap.

 

 

Byrån som tagit fram initiativet Drömfonden tillsammans med kunden ATG heter Minnesota Communication. De jobbar med Brand Engagement, vilket innebär att de hjälper kunder att skapa arenor för dialog och delaktighet genom möten, upplevelser och digitala lösningar.