Tjugo tusen såg inspringet på Elitloppet | StreamRocket
2381
post-template-default,single,single-post,postid-2381,single-format-standard,qode-listing-1.0.1,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-16.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
Facebook Live Elitloppet

Tjugo tusen såg inspringet på Elitloppet

Facebook Live-sändning på Elitloppet 2017

I helgen 26-28 maj var det Elitloppet på Solvalla. Det är travets ”Superbowl” och absolut största händelsen på hela året.  Under söndagens finaler är det dessutom tradition att vara först till de bästa platserna på utomhusläktaren, precis när det öppnar på morgonen. Det blev som tidigare år rusning när grinden till Elitloppet öppnades klockan 8.45 på morgonen.

Elitloppshelgen är så mycket mer än bara ett travlopp. Det är verkligen en folkfest oavsett om du är på plats på Solvalla eller hemma i soffan framför tv-sändningen. Inspringet, som är en rätt spektakulär syn, ville vår kund ATG att fler än de som var på plats skulle kunna ta del av, via deras Facebook-sida.

Sagt och gjort… StreamRocket packade kamera-riggen och snörade på sig bästa löparskorna, för att vara där denna soliga och fina söndagsmorgon.

Hur gick livesändningen då?

Närmare 20 000 såg och uppskattade att ATG gjorde Facebook Live-sändningen, då alla inte hade möjlighet att bokstavligen ”hänga på låset” denna söndag. Livesändningen fick en enorm organisk räckvidd på Facebook, men samtidigt en engagemangsgrad på över 26,3% vilket är otroligt fina siffror. Även om Facebook Live-sändningarna för ATG ofta har ett högt engagemang, så är det här riktigt bra resultat.

 

Vi tycker att fler borde testa Facebook Live. Därför har vi tagit fram ett kostnadseffektivt koncept så du och ditt företag enkelt kan komma igång, utan lång startsträcka eller stor budget. Kontakta oss här för frågor och funderingar kring detta.