Innovativa koncept för Facebook Live | StreamRocket
520
page-template-default,page,page-id-520,page-child,parent-pageid-287,qode-listing-1.0.1,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
Undertexter Facebook Live

Fullservicekoncept för Facebook Live

Vi erbjuder ett fullservicekoncept för Facebook Live. Alltifrån idéarbete, koncept, genomförande till uppföljning.

 

Facebook fortsätter befästa sin position som en av de viktigaste plattformarna för rörligt innehåll. Facebook Live är plattformen om man vill åt räckvidden för sina livesändningar. Över 6 miljoner använder Facebook i Sverige.  Besökarna konsumerar mer och mer rörligt innehåll. Det finns därmed ett stort behov för företag att nå ut med en maximal tittarupplevelse för att sticka ut och stärka varumärket i kanalen.

 

Varför Facebook Live?

  • Livesändningar genererar högre engagemang än annat innehåll på plattformen.
  • Man tillbringar 300% längre tid med att titta på livesändningar jämfört med en vanlig video.
  • Sändningen får högre prioritet i flödet och sprids mycket snabbare än annat innehåll.
  • Potential att nå ut till 6 miljoner svenskar, med en egen ”tv-kanal”.
  • Möjlighet till ökad ROI i den största sociala kanalen.
  • Formatet inbjuder till delaktighet och interaktion med tittarna under sändningen.

 

Facebook Live passar många olika användningsområden och branscher – alltifrån underhållning, musik, branded content, event, sport, presentationer, utbildningar, intervjuer till lanseringar.

 

Stor erfarenhet av formatet

Vi har gjort över 90 Facebook Live-sändningar för ATG, som har ett återkommande ”tv-format” varje lördag från hösten 2016 och framåt. Ett format som StreamRocket tagit fram konceptuellt samt producerar och distribuerar. Programmet har skapat stort engagemang hos den travintresserade målgruppen. Även Bavaria har använt Facebook Live för lansering av nya bilmodeller med stor framgång.

 

Facebook Live

 

 

Strategi för livestreaming på Facebook

En video- och livestreaming-strategi kommer att bli en av de viktigaste delarna i er digitala marknadsföring inom en mycket snar framtid. Detta gör det nödvändigt att redan nu börja bekanta dig med den nya affärsmöjligheten. Innan era konkurrenter vaknar och inser dess kraftfulla betydelse. Vi hjälper er med rådgivning, framtagning av strategi och konceptarbete samt hur man arbetar med uppföljningen. 

 

Att komma igång

Vi kan inleda med en inspirationsföreläsning för hur man lyckas bäst med Facebook Live. Därefter om önskemål finns sätter vi gemensamt upp en strategi och en operativ plan för genomförandet. Hur låter det som en början?