Strategi och rådgivning

[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern”][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”2027″ img_size=”large” qode_css_animation=””][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Strategi och rådgivning för onlinevideo

Det konsumeras mer och mer rörligt innehåll på webb och sociala medier. Bara om ett par år förväntas 80% av världens internettrafik bestå av videoinnehåll.

 

Idag finns det stora möjligheter men också givetvis utmaningar och frågeställningar hur man ska arbeta med rörlig bild. Vilka plattformar ska man satsa på? När börjar det bli aktuellt att kika på 360 VR? Hur långa ska filmerna vara? Ska det finnas en råd tråd i vår storytelling? Hur ofta ska man publicera filmer? Vilka ska vara inblandade internt och externt? Räcker det med att lägga upp vår reklamfilm på Youtube? Fungerar Facebook Live bra? Är Snapchat något för oss? Hur får vi leads med hjälp av video? Hur kopplar vi allt detta till vår affärsstrategi?

 

Det är helt förståeligt att man som marknadschef inte har koll på allt detta. Men vi har lång erfarenhet av digitala- och sociala medier i allmänhet och rörlig media i synnerhet och kan hjälpa till räta ut alla eventuella frågetecken och utmaningar så att ert företag eller varumärke lyckas med det rörliga innehållet.

 

Strategi för rörligt innehåll

En strategi för rörligt innehåll på webb och sociala medier kommer att bli en av de viktigaste delarna i er digitala marknadsföring, samt content marketing inom en mycket snar framtid. Detta gör det nödvändigt att redan nu börja bekanta dig med de nya affärsmöjligheterna. 

 

Att komma igång

Vi kan inleda med en inspirationsföreläsning för hur man lyckas bäst med videomarknadsföring. Därefter om önskemål finns sätter vi gemensamt upp en strategi och en operativ plan för genomförande. Hur låter det som en början?

 

Vill du veta mer om videomarknadsföring och hur StreamRocket kan hjälpa er att bli framgångsrika inom detta – kontakta då Fredrik Sjöström.[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_row_inner row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner width=”1/2″][vc_facebook type=”button_count”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][social_share_list][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern”][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

Rulla till toppen