BMW M5 360VR

BMW M5 i 360 VR

360 VR engagerar på sociala medier

Inlägget med nya BMW M5 i 360 VR får mycket fina resultat. Närmare 60 000 visningar och över 1000 kommentarer/delningar/reaktioner på Bavaria Bils Facebook-sida i och med säljstarten av bilen i våras.

Att 360VR-formatet (bild eller video) fungerar bra och engagerar på social medie-plattformen, råder det ingen tvekan om. 360 VR har faktiskt visat sig skapa ännu starkare känslor än vanlig video, tack vare den ökade ”verklighetsanknytningen”. Så foto är bättre än text, video är bättre än foto och nu 360 VR är bättre än video om du vill engagera och beröra.

Extrem körglädje sedan 1985. Luta dig tillbaka och upptäck helt nya BMW M5 från insidan!

Publicerat av Bavaria Bil

 

 

Tre snabba argument varför ni bör komma igång med Facebook 360

1. Den som tittar på 360 VR blir själv en del av produkt- eller varumärkesupplevelsen.

2. Facebook prioriterar 360 i innehållsflödet, vilket hjälper till att öka på räckvidd och visningar markant. Dessutom driver 360 engagemang vilket i sin tur ger ännu bättre räckvidd på plattformen.

3. Konsumenter är mer benägna att köpa från företag och varumärken som använder 360 VR.

 

 

StreamRocket har bland annat gjort Facebook 360 filmer och foto åt bl.a. ATGBavaria Bil, Quality Hotel Globe och SATS. Vill du veta mer om oss och om hur vi skulle kunna hjälpa er igång med 360 VR på sociala medier? Chatta, ring eller skicka ett mail – du hittar kontaktuppgifterna här! Varmt välkommen att höra av er.

Rulla till toppen